luni, 11 aprilie 2011

Top 10 monumente arhitecturale turistice

Din moment ce majoritatea acestor obiective turistice sunt arhi-cunoscute, o să mă rezum la o simplă trecere în revistă a topului pe care l-am găsit, recunosc, pe un site american de profil şi să îmi adaug, la sfârşit şi propria listă de propuneri, pentru că unele locuri trecute cu vederea de către americani chiar trebuie menţionate într-un astfel de top.

Eu din astea 10 am vazut 6. Tu?

10. Capitoliul şi Lincoln Memorial - Washington D.C.


9. Muzeul Vaticanului

8. Statuia Libertatii - New York


7. Basilica Sf. Petru - Vatican


6. Statuia lui Iisus - Rio de Janeiro


5. Alhambra - Granada


4. Hagia Sofia - Istanbul


3. Persepolis


2. Băile Romane - Bath


1. Wat Phra Kaew  (Templul de Smarald) - Bangkok



Propunerile mele - ordine aleatoare

Clădirea Parlamentului şi Big Ben - Londra

Sagrada Familia - Barcelona

Marele Zid Chinezesc

Casa Poporului - Bucureşti

Luvru şi Turnul Eiffel - Paris

Collosseum - Roma

Parthenonul - Athena

Catedrala din Koln

Voi ce aţi mai adăuga la listă?

6 comentarii:

  1. Eu as adauga Angkor Wat (Cambodgia), Orasul de Piatra - Petra, Opera din Sydney, Burj Khalif, turnurile Petronas. Si mai sunt destule.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu m-as opri doar la Burj Khalif - tot Dubaiul e o minune arhitecturala.
    Cat despre Petra... am ratat ocazia s-o vad luna asta, ca nu mi-au placut excursiile la Ierusalim care includeau si 2 zile in Iordania...

    RăspundețiȘtergere
  3. Piramidele nu le-am inclus pentru ca nu se incadreaza in categoria monumentelor de aici in ceea ce priveste scopul... doar sunt niste.. morminte, nu? Cu totul si cu totul deosebite fata de ce intalnim in alte locuri, dar tot constructii funerare sunt...

    RăspundețiȘtergere