miercuri, 13 aprilie 2011

Ca să nu uiţi

Fiecare din noi are un buget atunci când pleacă în excursie şi ni-l drămuim cu grijă. Să avem destui bani de cazare şi masă, să aducem şi nişte cadouri acasă pt cei... mai puţin norocoşi J, nişte ţoale de fiţe, ceva, ca să crape de invidie prietenele JJJ şi, să nu uităm, ceva mic, simbolic, de cele mai multe ori şi uşor kitchios, că aşa sunt cele mai multe suveniruri, care să ne aducă mereu aminte de locurile pe care le-am vizitat.

Eu una, recunosc, bat cu mai mare drag magazinele de suveniruri decât marile complexuri comerciale şi mă întorc acasă cu fel de fel de nimiculeţe. Tocmai despre obiceiurile astea de cumpărături este postul de azi – ce fel de suveniruri vă place să luaţi? Există vreun pattern sau pur şi simplu vă repeziţi la primul lucru care vă face cu ochiul?


Cunosc oameni care au colecţii impresionante de magneţi de frigider, alţii optează pentru câte un breloc cu o figură reprezentativă din fiecare oraş pe care îl vizitează, în vreme ce mai mulţi strâng farfurii, căni sau tricouri inscripţionate.

Eu, ca de obicei, sunt mai cu moţ. Am 3 colecţii de obiecţele – una de bufniţe (de lemn, de ceramică, de ciocolată – nu contează materialul atâta vreme cât li se distinge privirea inteligentă de sub sprâncenele împănate), alta de miniaturi după monumentele centrale ale oraşelor respective şi... colecţia mea de suflet – ilustrate desenate sau pictate într-un stil naiv, din care o să vă împărtăşesc câteva mai jos.







 

Obişnuiam să strâng şi linguriţe pictate sau gravate cu emblema oraşului sau a ţării pe care o vizitam, dar la 7 euro bucata, cât le-au făcut mai nou nemernicii, prefer să strâng banii să-mi iau un set de argint de zestre!

Ţie ce-ţi place să strângi de pe unde te plimbi?

3 comentarii:

  1. Harti cu orasele pe care le vizitez. Nu am bani de GPS inca, dar le pun eu cap la cap odata si nici nu o sa mai am nevoie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, si asta. Sau pur si simplu brosuri turistice despre zona respectiva. Si BANI!!! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. frumos si interesante blogului ta !!
    http://notforgottenworlds.blogspot.com/
    jose

    RăspundețiȘtergere